Het mooie weer is op - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Ronald en Tineke Lang - WaarBenJij.nu Het mooie weer is op - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Ronald en Tineke Lang - WaarBenJij.nu

Het mooie weer is op

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Tineke

20 Juni 2014 | Noorwegen, Tromsø

Gisteren hebben we Honnigsvag verlaten. Toen was was het nog mooi en zonnig weer. Terug langs de Noordelijke IJszee, door de Noordkaaptunnel en de Honnigsvagtunnel. Prachtige uitzichten met op de achtergrond opbollende regenwolken. Toch maar even de regenpakken aangetrokken, en voordat we bij Oldersjord rechtsaf richting Alta gingen, kregen de de eerste bui al op onze "dak" (helm dus). Onderweg een paar buien gehad, waaronder met sneeuw en wind. We zitten tenslotte boven de poolcirkel.
We waren bijtijds in Alta, waar het zonnetje weer scheen, Zodat we het Alta museum met de prehistorische rotstekeningen nog konden bezoeken.
De spiksplinternieuwe Noorderlicht-kathedraal was helaas al gesloten. Deze is pas in de winter van 2013 geopend.
Daarna in een Sami-tent Renskav gegeten. Dit is gestoofd rendiervlees.
Het was erg lekker.
's Avonds rustig aan gedaan want we hadden een pittige dag voor de boeg.

Toen we vanmorgen de gordijnen opendeden kwam de regen al met bakken naar beneden en stond er een stevige wind. Na een stevig ontbijt, weer alle dikke lagen aangetrokken (het was 3 graden) en natuurlijk weer de regenpakken. Dit was echt nodig.
Nu weten we hoe een Michelin-mannetje op een vrachtauto zich voelt als hij op weg is naar de Noordkaap. Zo dus !!!!!!
We hadden een korte en een lange route naar Tromsjo voorbereid, en uiteraard zijn we voor de korte gegaan. Als de zon had geschenen, had het een mooie route geweest.
We zijn Tromsjo over de grote brug binnengekomen, en dwars door de stad naar het Scandic hotel bij het vliegveld gereden, waar we net weer een beetje droog aankwamen.
Morgen staat de etappe naar Bogen op het programma. dit is maar 250 km dus we kunnen het morgen rustig aan doen. Volgens de laatste weerberichten zoe het in ieder geval weer droog worden en zeker 2 graden warmer, dat is dus mooi meegenomen!!

• 20 Juni 2014 - 22:26

Nel Van Oudheusden:

Lief dat jullie weer gebeld hebben. En jammer dat het plannetje met de Skype niet is gelukt.
    Ik volg jullie reis op de voet en geniet van elk verslag, en ook van de mooie foto's erbij.
    Blij dat jullie zo genieten, het is dan ook de reis van je leven, je hebt het er al zo lang over.
    Mijn vakantie is nu achter de rug en we hebben prachtig weer gehad. Mooie tochten over de Veluwe, met koffiestops hier en daar. Ook naar Apeldoorn Paleis 't Loo, waar een tentoonstelling was van
    Grace Kelly. Dat zal jullie waarschijnlijk niets zeggen, maar dat was een beroemde en geliefde filmster
    van na de oorlog. De Prins van Monaco zag haar en werd op slag verliefd op haar. Ze trouwden en kregen een paar kinderen, waarvan Albert nu op de troon zit. Ze leefden lang en gelukkig, totdat de
    prinses (Gracia van Monaco) door een ongeluk om het leven kwam. Dat schijnt in de koninklijke sfeer
    te passen, in Belgie en Engeland zijn dat soort ongelukken ook gebeurd.
    Verder was de week heel gezellig en er werd van alles geboden, onder het motto: niets moet, alles mag.
    Wat mij dan opvalt dat zo'n groep tachtig-plussers nog zo actief is om de reis te ondernemen en zo
    actief aan alles mee te doen. Een handje jonge enthousiaste vrijwilligers staat de hele dag klaar.
    Ik durf tegenwoordig m'n leeftijd niet meer te noemen, want ze schieten prompt in de lach. Dus hierbij
    de groeten en lachen jullie ook maar eventjes om je
    oudje. Bye bye!

• 21 Juni 2014 - 10:51

Loes:

hoi tineke, en ronalnd.

het mag daar dan wel koud zijn, maar zo als ik de foto's bekijk, is het daar wel schitterend.

en knus!!!

nog veel moois te zien dus, ik geniet mee.
    oh ja, tineke ,bedankt nog voor de verjaardagskaart.

gr loes en dylan

• 21 Juni 2014 - 15:03

Gemma:

Hoi Ronald en Tineke,

Boven de poolcirkel mag je over het weer niet klagen, maar ik moet zeggen wel mooie luchten als ik de foto's mag geloven. Die tent zag er erg knus uit. Nog een mooie reis.
    Groetjes,
    Gemma.