Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Ronald en Tineke Lang - WaarBenJij.nu Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Ronald en Tineke Lang - WaarBenJij.nu

Trondheim

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Tineke

29 Juni 2014 | Noorwegen, Trondheim

Van Sandvik een lange etappe van 400 km naar Trondheim over de E6 af gelegd.
\We moesten bijtijds in Trondheim zijn aangezien de motor een paar nieuw sloffen nodig had en je die hier niet op elke hoek van de straat vind.
Een BMW dealer in Trondheim had nog we een setje liggen, dus we moesten daar toch wel bijtijds zijn om ze de mogelijkheid te geven om ze er netjes op te zetten. De Noren zijn niet van die harde werkers en houden het om 4 uur echt voor gezien.Dus maar even doorblazen op de E6. Trondheim was op vrijdag middag een mierenhoop. De dealer zat midden in een groot shopping centre. De bandjes kosten een fortuin, maar zonder kan ook niet. Ook nog even naar de voorremblokken gekeken, daar was er een ook aan vervanging toe, maar die had ik gelukkig bij me zodat ik dat zelf en een kwartiertje gefikst had. We sliepen in een rustiek voorstadje van Trondhem op zo'n 40 km van de stad. Het hotel had de prachtige naam : Bardshaug Herregard dit hoorde bij het landhuis van Christiaan Thoms, een beroemde architect die o.a. het spoorwegnet van Noorwegen heeft opgezet. We mochten van de aardige receptioniste ook even rondkijken in het landhuis zelf en hebben daar een par heel mooie fotootjes gemaakt.

Zaterdag ochtend rustig aan gedaan en de kustweg naar Trondheim genomen waar we een kamer in hotel Lipp midden in het centrum geboekt hadden. Daar vielen we (weer) met onze neus in de boter. Er was dit weekend een blaaskapellenfestival in de stad, hieraan deden meer dan 40 jeugdorkesten mee uit heel Noorwegen. Het was ook een stralende dag.
Het hele weekend hebben we uiteraard ook gebruikt om de stad te bekijken. Veel oude houten huisjes, gezellige steegjes en kleine restaurantjes. Er hangt een heel gezellige sfeer in Trondheim, Kortom niet heel erg om hier het weekend door te brengen.

Morgen een redelijke etappe van 340 km naar Liliehammer. Onderweg ligt het oudee Roros. Dit is een stadje ontstaan rond de daar aanwezige kopermijnen en staat nu op de wereld erfgoedlijst van de Unesco.

• 30 Juni 2014 - 22:21

Karin:

hallo Tineke en Ronald, vandaag is op Aksent jullie mooie kaart binnen gekomen. Iedereen wilde de kaart natuurlijk direct bekijken. Ik hou ze nog 1 dag op de hoogte van jullie avontuurlijke reis.Woensdag begint mijn vakantie en daar gaan wij samen dan lekker van genieten.
    Nog een goede terug reis gewenst!
    Karin en Jean-Pierre

• 30 Juni 2014 - 22:40

Gemma:

Hallo Ronald en Tineke,

Zo te lezen hebben jullie een fijn weekend gehad. Wij ook. Gisteren zijn we teruggekomen uit Wenen. Daar was de diplomauitreiking van Amelie. Het was daar prachtig weer en 28 graden. Wij hebben genoten.
    Jullie nog verder een fijne terugreis.
    Groetjes,
    Jan en Gemma.