De eindbestemming nadert!! - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Ronald en Tineke Lang - WaarBenJij.nu De eindbestemming nadert!! - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Ronald en Tineke Lang - WaarBenJij.nu

De eindbestemming nadert!!

Door: R + T

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Tineke

17 Juni 2014 | Noorwegen, Honningsvåg

Even iets rechtzetten !!!!
Bij ons verslag van Jokkmokk hebben we geprobeerd 2 filmpjes bij te voegen.
We zijn er achter gekomen dat deze niet werken.
Het eerste filmpje was van de Storfossen. Maar daar hebben jullie ook een foto van. Het tweede was een filmpje van het eerste rendier dat we hebben gezien. Dit beest is een poosje met ons meegelopen, en dat hebben we kunnen filmen. Willen jullie dit filmpje zien? Kom dan gerust een keer kijken als we weer thuis zijn.

Gisteren zijn we Noorwegen binnengereden en hebben in Karasjok overnacht.
Toen we 's morgens in Finland wakker werden en naar buiten keken, SNEEUWDE het. Raar idee in de zomer. Gelukking was het droog toen we vertrokken. Voor de zekerheid hebben we toch maar de regenpakken aangetrokken, omdat het weer nogal dreigend was. Dat hebben we goed ingeschat, want we hebben 's morgens nogal veel regen en sneeuw gehad onderweg. De temperatuur was tussen de 0 en 5 graden. En er stond een flinke gure wind. Nogal fris dus.
Gelukkig klaarde het weer 's middags op, en begon af en toe voorzichtig de zon te schijnen. Maar het bleef koud.
In Karasjok hebben we in het Sapmi-museum 2 indrukwekkende films gezien over het leven van de Sami-bevolking in de buurt van Karasjok.

Vandaag weer verder naar het noorden gereden. Het was mooi weer, de wind was wat gaan liggen en het was tussen de 5 en 8 graden. Kortom, voor hier lekker warm zomerweer.
Onderweg veranderde het landschap al heel snel.
De laatste 150 km was heel indrukwekkend, en voer langs het Porsangerfjord, wat een onderdeel is van de Noordelijke IJszee.
De bomen en struiken verdwenen helemaal, en maakten plaats voor velden met rendieren. We hebben er wel honderden gezien vandaag.
We logeren in Hostel Vandrerhjem in Honningsvag.
Van hieruit rijden we vannacht naar de Noordkaap. Want vanaf 1 uur vannacht hoef je daar gaan entree te betalen, en het blijft toch licht.
Dan kunnen we vast een beetje in alle rust rondneuzen, aangezien er morgen 2 cruisschepen aankomen, die met busladingen vol de Noordkaap gaan overspoelen. Deze informatie hebben we van de dame in het restaurant, waar we een lokaal gerecht (gefrituurde kabeljauwtongen) hebben gegeten.

DUS VANNACHT STAAN WE OP HET UITERST NOORDELIJKE PUNTJE VAN HET VASTE LAND VAN EUROPA !!!!!!!!!